Blame it on the boogie

Ik ben een beetje druk (wow, heb je eindelijk vakantie, nog druk) dus ik had niet zo veel zin om te schrijven. Maar ik wilde wel weer graag wat uploaden. Dilemma op dinsdag. Ik heb uiteindelijk besloten om te schrijven wat elke typ-sessie 175498593x leuker maakt: muziek. Het is is nu zomer (nou ja, soort van. Raar weer in Nederland) en dat vraagt om de beste playlist ever. Nu is mijn playlist waarschijnlijk een van de slechtste ever, maar toch leek het me leuk om het even met jullie te delen. Deze nummers staan op dit moment uit-er-aard aan op de achtergrond!

  1. DJ Khaled – I’m the One ft. Justin Bieber, Quavo, Chance the Rapper, Lil Wayne : Ja, heel slecht, maar naast de liefde van mijn leven Niall is ook Justin Bieber een hele leuke persoonlijkheid vind ik. Dus vandaar dat ook dit lied behoorlijk goed bij mij in de smaak vind. Ik vind die drie vage rappers in het nummer totaal overbodig maar volgens mij is het liedje van een van hen dus dan moet het maar. In ieder geval een ontzettend lekker nummer wat zorgt voor instant summer vibes bij mij.
  2. Clean Bandit – Symphony feat. Zara Larsson [Official Video] Oeps, ik dacht dat dit lied echt oud was, bleek gelukkig mee te vallen. Ik weet nog dat ik een aantal jaar geleden helemaal verknocht was aan No Place I’d rather be van Clean Bandit. Ook dit vind ik echt een heerlijk nummer. Daarnaast kan ik heerlijk meeblèren met de leadzangeres. Het is geen geheim dat ik geen enkele hoge nood haal, dus als je dit nummer kent kun je een beetje bedenken hoe dat klinkt… ik zing gelukkig alleen binnen.

  3. Zedd, Alessia Cara – Stay (Lyric Video) Oké dit lied hoor ik echt te weinig voorbij komen, terwijl ik het zoooo goed vind! Dit is dat liedje wat ik niet kan weerstaan. Ik. Moet. Dansen. Dus daar ga ik, onbeschaamd de woonkamer door en mijn dansen is nog erger dan mijn zingen. Ik ken de tekst amper, maar ik word helemaal blij van deze muziek. Hij staat nu ook aan en geloof me als ik zeg dat ik een dansje doe. Ik zit dan wel op mijn stoel, maar ook dat weerhoud mij ook niet. Please, ga dit luisteren.

  4. Kygo, Selena Gomez – It Ain’t Me (with Selena Gomez) (Audio) Hihi, ik leerde dit liedje denk ik kennen van de radio in de supermarkt. Later hoorde ik het nog een keer in een tuincentrum en daarna besloot ik het een keer op te zoeken (ik hang vaak rond in de supermarkt, dus vandaar). Dit lied heb ik zo vaak geluisterd! En dan luisterde ik het ook meteen drie keer achter elkaar, daarna een paar andere liedjes en dan nog een keer deze. En dan KEIHARD meeblèren met het refrein. Nog harder dan bij nummer 2. Ken je zo’n moment dat je helemaal opgaat in de songtekst, terwijl het niks te maken heeft met je eigen leven? Dat had ik hierbij zo sterk dat ik soms bijna zat te janken, zo’n gaaf nummer. Ik draai er niet omheen, dat is gekkenwerk. Maar ik was echt verslaafd aan deze muziek.

  5. Het complete album van Ed Sheeran Ik heb ook dagen gehad waarop ik heel toegewijd alleen Ed’s muziek luisterde. Ik ben verliefd op dit album (wie merkt nog meer dat ik haast relaties onderhoud met muziek?) en ik kan soms echt alleen maar dat luisteren. Maar het heeft ook heel veel verschillende soorten liedjes! Als ik wil janken kies ik Supermarket flowers of Happier, als ik wee wil zingen doen we Shape of you, Castle on the Hill ofWhat do I know?. En als ik me een coole rapper wil voelen (die ik 100% zeker NIET ben) zet ik Galway Girl of New Man aan. Daarnaast heb ik ook heel vaak zin in oude meuk, en ook dan komen er Ed Sheeran liedjes voorbij, zoals Lego House en Thinking out Loud. 

De oplettende lezer heeft gezien dat Niall er niet tussen staat. Klopt. Maar ik ben vooral fan van Niall als persoon. Ik vind hemzelf leuker dan zijn muziek dus vandaar. Wie er op nummer 6 staat? Boef met Slapend Rijk. Over 7 moet ik even nadenken. Ik voel me wel een stuk vrolijker dan toen ik begon, omdat bij alles wat ik hierboven schreef een van die nummers aanstond. En ik word daar ontzettend blij van 🙂

Foto: cartribal.nl

Met welk nummer kun jij de hele zomervakantie in je hoofd zitten?

Geef een reactie

