Guess who’s back?

Nou, het heeft even geduurd, maar ik ben terug! Ik had op mijn Instagram laten weten dat ik even een pauze wilde nemen, maar niks was minder waar. Ik heb zeker elke dag aan mijn eigen kleine stukje internet gedacht. Ik zat de afgelopen weken namelijk in Italië, Albanië en Griekenland, waar ik alleen mijn telefoon en wat gebrekkige wifi had. Ik wilde hartstikke graag uploaden, maar er werkte niets mee. In Marokko, waar ik ook geregeld naartoe ga, heb je van die stoffige internetcafés waar je voor twee euro lekker op het toetsenbord mag rammen, maar dit soort plaatsen zijn in Europese landen vrijwel uitgestorven, in ieder geval overal waar ik kwam. Omdat het op mijn telefoon (die trouwens een achterlijk klein schermpje heeft) een zootje zou worden, besloot ik maar te zeggen dat ik een pauze wilde inlassen. Waarom ik niet gezegd heb dat ik in ’s werelds meest beroerde wifi-zones was beland is ook logisch te verklaren: Regel 1 bij ons thuis is dat je aan niemand vertelt dat je op vakantie bent. Want voor je het weet is de informatie bij derden en wordt je huis leeggeroofd terwijl jij aan de cocktails zit. Dat willen we niet.

Ik heb gelukkig niet alleen maar zitten kniezen dat ik geen laptop bij me had hoor. Ik heb, uiteraard, vooral volop genoten van het heerlijke weer, het lekkere eten en de gezellige mensen. Ik ben van Nederland op Rome gevlogen, van Rome naar Griekenland, van Griekenland naar Albanië, van Albanië terug naar Griekenland en na Athene te hebben bezocht hebben we nog tien dagen niks gedaan op het strand, voordat we gisteren terug naar huis vlogen. Als ik al een summerbody had (geen paniek, die had ik niet) dan had ik hem volledig weg gegeten in de afgelopen twee weken. Hamburgers wisselden zich af met pasta Bolognese en Carbonara en kilo’s slappe friet. Daarnaast heb ik me nieks aangetrokken van het feit dat water het beste is om te drinken en dus zijn er ook liters cola. ice tea en limonade achterover geslagen om goed te hydrateren. En tussen deze vele eetmomenten door er ook nog even op uit trekken. Ik kan oprecht niet wachten om je daarover te vertellen. Zoals die keer in het Albanese openbaar vervoer, met een busje waarmee je in Nederland de weg niet meer op zou mogen. Of in Rome, met 36 graden op de thermometer toen ik met twee broeken over elkaar in de St. Pieterkerk liep. Leg ik nog wel een keer uit….

Geef een reactie

