Zomerliefde

Deze post moest gisteren online komen, helaas werkte toen het internet niet mee… sorry daarvoor

De laatste nacht van onze vakantie zouden we doorbrengen in een (door mij uitgezocht!) hotel in Piraeus, een stadje onder de rook van Athene. Vanuit daar zouden we de volgende dag de taxi naar Athene pakken en terugvliegen naar Nederland. Ik was al helemaal trots dat ik het hotel had uitgezocht, want het was een mooie kamer en een goed prijsje. Maar de herinnering die ik aan het hotel over heb gehouden heeft daar eigenlijk niks mee te maken.

Bij binnenkomst moet je je eerst melden bij de receptie. Achter de receptie zat een jongen, en die vond ik eerlijk gezegd best wel een beetje een lekker ding. Beetje een hipster, nonchalant gekleed, strak kapsel en zo’n middellange baard. Je mag daar van vinden wat je wilt, ik vind dat heel mooi. Dus terwijl ik een beetje om mijn vader heen hing bekeek ik hem vanuit mijn ooghoek. Mijn vader legde ondertussen uit wat de plannen waren en dat we morgen een taxi zouden pakken. Knappe receptionist bood aan ons even te brengen. Meevallertje.

Dus de volgende dag zaten we bij knappe hipsterjongen in de auto, het was ook best een mooie auto trouwens . Ik zat in het midden achterin, tussen mijn ouders in en had vanaf mijn zitplaats een perfect uitzicht op zijn achterhoofd en zonnebril. Alleen bleek, naarmate het gesprek vorderde, dat ik er met mijn leeftijdsschatting een beetje naast zat. Ik had hem de dag daarvoor natuurlijk maar kort gezien, en ik dacht dat hij ongeveer twintig was. Maar aangezien hipsterjongen nogal spraakzaam was, bleek dat hij al klaar was met zijn universitaire studie en nu al vijf jaar in dat hotel werkte, wat zou betekenen dat hij ongeveer 28 of 29 moest zijn… oeps. En het was trouwens ook wel jammer dat die auto van zijn zwager bleek te zijn.

Met een (totaal onnodig, ik had me heel normaal gedragen) ongemakkelijk gevoel stapte ik de auto uit. Hipsterjongen (hipsterman!) ga ons allemaal een hand en ondanks mijn gezonde dosis vliegangst wilde ik nu liever snel doorlopen naar het vliegveld. De komende tijd houd ik me wel weer bezig met Niall, met wie ik slechts 7,5 jaar mee scheel…(en die is en blijft stiekem toch de leukste)

Geef een reactie

