Verwenmomentje

Ik was in het centrum vanmiddag, in eerste instantie om een cadeautje te kopen voor een vriendin die vanavond haar verjaardag viert. Maar toen ik door de winkel liep merkte ik dat ik behoorlijke koopdrang begon te krijgen. Voor mezelf bedoel ik dan. Ik kreeg tijdens het kopen van spullen voor anderen kortweg zin om ook voor mezelf spullen te kopen.

Maar ik weet wat er gebeurd als ik een goedkoop prulletje voor mezelf koop. De zoveelste 2-euro lipstick of de 54e oogschaduw die ik niet gebruik of kwijtmaak.  Dat soort dingen vind ik twee keer leuk en dan ben ik er weer op uitgekeken. De andere optie is om iets duurs te kopen. Maar ik weet wat er gebeurt als ik iets duurs koop. Daar word ik ontzettend gierig van en dan doe ik het uiteindelijk niet.

Bij ons in het (behoorlijk kleine) centrum zit één parfumerie. Dat is dan ook de duurste winkel die we er hebben zitten. Als ik iets ging kopen, wilde ik het hier halen. Dan weet ik in ieder geval dat het mooi is en van goede kwaliteit. Maar omdat ik nogal zuinig ben moest ik mezelf niet meteen gek maken. Kortom: ik ging naar de kast met alle kortingproducten, daar had ik het meeste kans. En toen ik mijn ogen langs alle producten liet glijden, werd ik op slag verliefd.

Ik wil al een hele tijd een bepaald geurtje: “Paradiso” van Roberto Cavalli. En die is echt idioot duur. Zelfs als ik het kan betalen zou ik het al niet doen, gewoon omdat ik het zonde vind van het geld. Maar nu stond hier, tussen alle andere onbelangrijke rommel, een bodylotion. Een geparfumeerde bodylotion. Een geparfumeerde bodylotion van Roberto Cavalli. In de geur “Paradiso” om precies te zijn.

De wereld om me heen viel op dat moment echt even weg. Het waren alleen ik en de extreem goed geprijsde bodylotion. Tja, wat doe je op zo’n moment? Ik had geen enkele reden om het te kopen, ik stik van de bodylotions en ook van de parfums. Ik had geen goed excuus om dat ding aan te schaffen, en ook heb ik deze maand al hartstikke veel troep gekocht dus ik kon beter een beetje rustig aan het doen. De keuze was logisch.

Afrekenen die handel.

Ik hing aan de kassière mijn gehele verhaal op. Vond hem eerst te duur, nu zag ik deze korting, kon ik natuurlijk niet laten liggen. Leverde me nog een gratis tester op. Helaas niet van het parfum, maar wel een of ander chique Lancôme dingetje. Mooi meegenomen.

Eenmaal thuis gekomen heb ik nog minutenlang naar de verpakking lopen staren. Deze ondoordachte actie was duidelijk verstandig. Ik kan niet wachten om te ruiken alsof ik een fles parfum over mezelf heb leeggegoten. Nou ja, zodra ik het over mijn hart heb kunnen verkrijgen om de verpakking open te maken. Die vind ik ook zo mooi…<3

 

Ps. Ik heb even zitten googelen… volgens mij kun je dat parfum online een stuk goedkoper krijgen… mag je jezelf twee keer verwennen in één week?

Foto: bol.com
Geef een reactie

