5x leuke blogs om te lezen

Ik blog nu al sinds april, wat betekent dat ik hier al bijna een half jaar mee bezig ben. Tijdens het schrijven, bewerken en personaliseren van mijn blog had ik natuurlijk ook wel eens behoefte aan een beetje vergelijkmateriaal. Dus zonder enig idee te hebben van wat ik wilde lezen, hoe ontzettend veel bloggers Nederland kent of waar ik moest gaan zoeken, ben ik maar wat sites gaan aanklikken.

Wat bleek? Nederland kent heel veel bloggers, waarvan een heleboel hele leuke content maken. Maar als ik ze allemaal zou opnoemen werd dat een zeer lange lijst. Daarom heb ik mijn persoonlijke favorieten uitgekozen. Ze zijn op willekeurige volgorde op een rijtje gezet, nummer 1 is niet per se beter dan 5 of andersom. Laten we maar gewoon beginnen.

Disclaimer: Ik ben een meisje, ik lees dus ook “Meisjesblogs”. Dus verwacht niets waar je als jongen wat aan zou hebben, verwacht gewoon lekker veel lifestyle en make up 😉

  1. Vera Camilla: Dit was de eerste blog die ik ging lezen toen ik zelf begon met bloggen. Ik wist dat ik in ieder geval van make up hield en daar schreef zij, Vera,  over. Nou, dat bleek een perfecte combi te zijn. Haar reviews zijn fijn om te lezen en er zitten veel mooie foto’s bij. Omdat ik vaak geen cent te makken heb, is het leuk dat ze duurdere en goedkopere make-up met elkaar afwisselt in haar artikelen. Zo krijg je van alles wat mee en zitten er ook producten tussen die ik zelf ook kan uitproberen of kopen. Daarnaast komen er af en toe ook andere artikelen online dan alleen maar make up en beauty, wat het lekker afwisselend en interessant houdt. Kortom, ik ben fan!
  2. Vaker Vrolijk : Ook dit blog volg ik alweer een tijdje, en dit is echt een dagelijkse portie happiness. Romy, de schrijfster van deze blog, post vrijwel dagelijks een artikel met vrolijkheid als uitgangspunt. Dat kan een artikel zijn over een boek, outfit of favorieten van de afgelopen maand, maar ook geeft ze goede tips over hoe je bijvoorbeeld je vakantiegevoel kan vasthouden, of hoe je van je baaldagen iets betere dagen maakt. Je word helemaal vrolijk van haar fijne schrijfstijl en mooie lay-out en ik vind het superfijn als iemand lekker vaak upload, dan heb kun je vaak lekker lezen 🙂 Echt een aanrader dus!
  3. De Groene Meisjes : Dit blog lees ik zelfs nog langer dan dat ik zelf blog! Ik begon dit te lezen toen ik door mijn `Ik word vega’ fase ging (die fase was trouwens geen daverend succes, maar goed). Ik schreef voor school een artikel over veganisme en toen leerde ik via mijn (veganistische) nicht deze blog kennen. Merel (de schrijfster) schrijft over hoe je een ontzettend lekker en gevarieerd veganistisch leven kan leiden, maar houd je ook op de hoogte over andere aspecten van een groen leven. Omdat ik de laatste tijd veel bezig ben met hoe ik wat liever kan zijn voor de aarde, vind ik haar blog erg leuk en ook leerzaam. Want als je een makkelijke verandering wil doorvoeren in je leven voor het milieu, is een dagje geen vlees een heel goed begin.
  4. Chapter Friday : Oké, deze blog is dan wel in het Engels, maar word door Nederlanders geschreven. Er zitten meerdere mensen achter deze blog, en ik weer dat het slecht is, maar ik ken er maar één: Yara. Haar kwam ik tegen op haar Youtube kanaal, en toen bleek ze ook een blog te hebben en die ben ik dus daarna pas op gaan zoeken. Ik weet niet precies wat ik zo leuk vind aan deze blog, maar ik denk dat het er vooral in zit dat het heel professioneel op me overkomt. Je ziet dat er veel werk, tijd en passie in zit. Dat is gewoon gaaf. Ook vind ik hier mijn kant en klare portie mode- en girlboss-advies, wat ook ontzettend handig en leerzaam kan zijn (vooral voor een moderamp als ik die haar brood nog laat smeren door haar moeder, lekker #girlboss…)
  5. Lotte Loves Beauty : We beginnen en sluiten af met een beautyblog. Ik kan nu eenmaal niet zonder beauty, dus daar wil ik ook lekker veel over lezen. Ook Lotte’s blog vind ik er supermooi uitzien, net als al haar foto’s trouwens (echt originele opmerkingen dit, maar het is gewoon zo!). Ik vind het fantastisch dat ik lekker kan lezen over wat ik leuk vind en daardoor ook kan zien wat de moeite waard is om te kopen. Leuke extra: ook haar gelijknamige Youtube kanaal is echt de moeite waard om te bekijken!

Zo, dat was een hele waslijst. Ik hoop dat ook jij nu urenlang lekker kan lezen, of in ieder geval wat inspiratie op hebt gedaan. Ik ga vanmiddag in elk geval weer lekker lezen!

 

foto banner credit: https://www.tumblr.com/search/garden%20strawberries

 

Een gedachte over “5x leuke blogs om te lezen

  1. Romy zegt:

    Oh wauw, ik voel me echt onwijs vereerd dat je mij tussen zulke geweldige bloggers in jouw lijstje met favorieten hebt gezet. En dan ook nog eens met zo’n lieve beschrijving erbij. Ik word er helemaal blij van 🙂 Dankjewel! ❤

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

